Bij vragen over je studiekeuze, studieplanning of andere studiegerelateerde zaken of problemen kan je bij de studieadviseur terecht. De studieadviseur kan je begeleiden en adviseren bij je studie(keuze) en het opstellen van een studieplanning.
De studieadviseur is te bereiken met het mailadres studieadviseur.rgl@uu.nl. Verder is er ook een inloopspreekuur op maandag t/m donderdag van 11:00 tot 12:00 uur bij het Studiepunt en is er een telefonisch spreekuur dagelijks van 13:00 tot 14:00 uur. Het telefoonnummer van het studiepunt is 030-2537009.
Heb je vragen over hoe je je carrière kunt starten, wil je je cv doorspreken of wil je een sollicitatiegesprek oefenen? Dan kan je een afspraak maken met de career officer. De career officer van rechtsgeleerdheid is Thérèse Albers (D.T.M.Albers@uu.nl). Een afspraak maken kan via de kalender op de site.
Heb je vragen over aanmelding, inschrijving, studielink of collegegeld? Dan is het wellicht handig om contact op te nemen met Studentenservice. Ook kun je bij Studentenservice een afspraak maken met de studentendecanen. Deze kunnen studenten bijvoorbeeld helpen in geval van studievertraging door overmacht. Van maandag t/m vrijdag is er een inloopspreekuur op de Heidelberglaan 6 van 10:00-16:00 uur en er is van maandag t/m vrijdag een telefonisch spreekuur tussen 10:00-12:00 en 13:00-15:00 uur via het volgende telefoonnummer: 030-2537000. Verder kan je ze ook via de mail bereiken, via studentenservice@uu.nl.
Heb je vragen over je studiemateriaal, rooster, in- en uitschrijven van vakken, cijfers, diploma’s etc. dan kun je contact opnemen met het facultaire Studiepunt. Zij zijn immers ook het eerste aanspreekpunt voor studenten binnen het departement Rechtsgeleerdheid. De balie van het Studiepunt op Janskerkhof is op maandag t/m donderdag van 11:00-14:00 uur geopend en telefonisch zijn ze bereikbaar op maandag t/m donderdag tussen 10:00-11:00 en 15:00-16:00 uur via het volgende telefoonnummer: 030-2537004. Verder kun je ze ook via de mail bereiken, via studiepunt.rechten@uu.nl.
Denk je dat je bij een studentenpsycholoog op je plaats bent, heb je een korte vraag of twijfel je over een doorverwijzing naar de huisarts? Dan kan je een gratis afspraak maken met een studentenpsycholoog van een kwartier om vragen te stellen of een korte screening te krijgen. Als je (vervolgens) een intakegesprek wilt, zitten hier wel kosten aan verbonden. Een intakegesprek kost 25 euro. Bekijk voor meer informatie de site.
Naast het feit dat je op informele wijze een klacht in kan dienen, is het ook mogelijk om een formele klacht in te dienen over medewerkers. Op de site wordt uitgelegd voor welke klachten je terecht kan bij de klachtencoördinator. Een klacht kan je indienen via het formulier.
Heb je het idee dat je klachten niet naar behoren zijn behandeld? Dan kan je de klacht bij de Nationale Ombudsman voorleggen.
Vertrouwenspersoon Ongewenst Gedrag
Studenten kunnen naar de vertrouwenspersonen ongewenst gedrag voor advies en ondersteuning over ervaringen met ongewenst gedrag. Door deze personen wordt meegedacht over de mogelijkheden en wordt je begeleid als je een klacht in wilt dienen. Verder wordt er ook meegedacht over verdere nazorg of ondersteuning van deskundigen. De vertrouwenspersonen ongewenst gedrag zijn Marian Joseph en Diederik Gussekloo. Het is mogelijk om ze rechtstreeks te mailen als je voorkeur hebt om iemand specifiek te spreken, maar je kunt ook het algemene mailadres mailen: vertrouwenspersonen-ongewenstgedrag@uu.nl.